Cover Image

Banery laminowane i powlekane – jakie są różnice pomiędzy nimi?

Jednym z elementów reklamy outdoorowej są banery reklamowe. Doskonale widoczne, wytrzymałe, a przy tym stosunkowo tanie skutecznie docierają do szerokiego grona odbiorców. Co ciekawe, choć są kojarzone z reklamą zewnętrzną, można je też umieszczać w budynkach. Wszystko za sprawą tego, że wykonuje się je z różnych materiałów i przy wykorzystaniu różnych technologii. Wśród najpopularniejszych rodzajów banerów wymienia się banery laminowane i powlekane. Co je różni i które z nich sprawdzają się lepiej?

Co różni banery laminowane i powlekane?

Banery laminowane i powlekane wykonuje się z PCV. Tym, co je różni nie jest zatem materiał, ale technologia wykonania. Ta z kolei przekłada się na ich późniejsze parametry użytkowe, a co za tym idzie i zastosowania. Oto czym różnią się te banery w praktyce:

  • banery laminowane – składają się z wielowarstwowego podłoża i siatki nośnej pełniącej funkcję stelaża. Ich zewnętrzna warstwa z tworzywa sztucznego w procesie produkcji zostaje zalaminowana, w efekcie czego baner wykazuje odporność na zniszczenia,
  • banery powlekane – poddaje się dodatkowej obróbce termicznej polegającej na zatopieniu siatki nośnej w płynnym PCV. Taka metoda produkcji sprawia, że nośnik jest bardziej wytrzymały i lepiej znosi wymagające warunki.

Który rodzaj banerów wybrać?

O tym, który rodzaj banerów reklamowych wybrać, powinno zadecydować ich przeznaczenie. Przykładowo, jeśli baner PCV ma stanowić element reklamy outdoorowej, warto postawić na nośnik, który wykaże najwyższą odporność na działanie czynników zewnętrznych. W tym porównaniu lepiej wypadają banery powlekane. Jeżeli jednak w grę wchodzą ograniczone zasoby finansowe, lepszym wyborem będą banery laminowane. Ich proces produkcyjny jest znacznie tańszy od produkcji banerów powlekanych.

Wróć