Cover Image

Czym są banery portretowe i gdzie można je zastosować?

Planując zamówienie reklamy, wybierz starannie miejsce i sposób jej instalacji. Do dyspozycji masz trzy główne strefy lokalizacji swojego przekazu reklamowego: pod nogami odbiorcy (na podłodze lub tuż nad nią), na wysokości wzroku lub pod sufitem, czyli na poziomie wymagającym uniesienia głowy. Jeżeli zdecydujesz się na najwyższy poziom, polecamy wykorzystanie lekkich i łatwych w montażu banerów portretowych.

Tekstylne banery portretowe są niezwykle prostą formą reklamy. To wydruki na lekkich i mocnych materiałach, zakończone z dwóch stron tunelem na pręt metalowy, rurkę lub drewniany kijek. Można też skorzystać z najbardziej komfortowego mocowania, czyli zatrzaskowego profilu z aluminium. Niezależnie od wybranego rozwiązania możesz szybko i bez użycia narzędzi wymieniać wydruki. Dolny element naciąga baner, natomiast górny służy do mocowania: w naszej ofercie dostępne jest podwieszenie na sznurku lub przypięcie na metalowych żabkach.

3 największe zalety banerów portretowych

Banery portretowe są niezwykle prostą formą reklamy. Z nieskomplikowanego procesu projektowania i produkcji wynikają ich trzy największe zalety:

- bardzo korzystna relacja kosztów wykonania do efektu reklamowego – w zamian za relatywnie niską cenę otrzymujemy dużą powierzchnię do zadruku – możemy ją podwoić, jeżeli wybierzemy tekstylne banery portretowe z wydrukiem dwustronnym,

- bardzo dobra widoczność – możliwość podwieszenia banerów na znacznej wysokości sprawia, że są one doskonale widoczne i łatwo wydobywają się z natłoku reklam eksponowanych na poziomie wzroku,

- łatwość montażu i transportu – aby zamontować baner, wystarczy jakikolwiek element sufitu, przez który można przerzucić sznurek lub napięta linka, miękki materiał, krata czy listwa, na której utrzymają się metalowe żabki – lekkie banery zajmują po zwinięciu bardzo mało miejsca, co czyni je łatwymi w przechowywaniu i transporcie.

Na jakich materiałach można wydrukować banery?

Do wyboru pozostawiamy Klientom kilka opcji. Jeżeli wybierzesz lekko prześwitujący materiał tekstylny Polyglans 115 g/m², to wydruk będzie widoczny z obu stron (efekt lustra). Możemy też zastosować druk dwustronny z wykorzystaniem Decor Blockout 400 g/m², który jest nieprzenikliwy dla światła oraz znacznie sztywniejszy i cięższy. W efekcie jest mniej podatny na przemieszczanie się pod wpływem ruchu powietrza.

Świetną propozycją dla osób wrażliwych na kwestie ochrony środowiska będzie Eco Decor 205 g/m² B1 – niepalny materiał, który powstaje z przetworzonych butelek PET. Przy zastosowaniach outdoorowych polecanym materiałem jest Air Polyglans 115 g/m²: perforowana powierzchnia sprawia, że jest on delikatnie prześwitujący. Materiał ma dużą odporność na czynniki atmosferyczne i destrukcyjne działanie promieniowania UV. Wartym odnotowania materiałem do wydruku banerów jest też niepalny Satin 140 g/m² B1: jego powierzchnia jest gładka i lśniąca. Materiał doskonale nadaje się do precyzyjnego odwzorowywania nawet bardzo drobnych detali na wydrukach.

Gdzie można instalować podwieszane banery?

Banery portretowe są możliwe do zainstalowania wszędzie tam, gdzie mamy możliwość podwieszania ich do sufitu. Wystarczy hak, przebiegający pod sufitem stelaż czy rusztowanie w hali targowej. Ze względu na to, że banery portretowe są bardzo lekkie, przy ich montażu można w większości przypadków wykorzystać zastane elementy przestrzeni, bez mocnej ingerencji w powierzchnię sufitu czy ścian.

Nazwa baner portretowy nawiązuje do sposobu ekspozycji: w przeciwieństwie do tradycyjnego banera mamy do czynienia z układem pionowym i podwieszeniem od góry zamiast rozpięcia przy użyciu linek. Ważną cechą, która wyróżnia już na pierwszy rzut oka tekstylne banery portretowe, jest podatność na działanie przeciągów lub wiatru. Powinieneś uwzględnić ten fakt, gdy wybierasz miejsce ekspozycji lekkiego wydruku. Ma to szczególne znaczenie przy zastosowaniach w przestrzeniach narażonych na silny ruch powietrza.

Jak komponować grafikę na reklamy podsufitowe?

Myśląc o reklamie, koncentrujemy się zazwyczaj na jej treści. Należy jednak pamiętać, że układ elementów graficznych powinien być podporządkowany nie tylko ogólnym zasadom kompozycji, ale także wysokości zawieszenia reklamy.

Po pierwsze należy uwzględnić odległość, z której baner będzie oglądany. Nawet przy niezbyt wysokim podwieszeniu, baneru nie ogląda się, gdy pod nim stoimy. Najpierw dostrzegamy go z większej odległości. Jeżeli przekaz wzbudził zainteresowanie, ruszamy w stronę baneru i przez kilka, a w sytuacji idealnej kilkanaście sekund skupiamy się na dokładnym przeczytaniu i obejrzeniu baneru. W takich warunkach błędem jest umieszczanie zbyt wielu drobnych elementów. Należy też oszczędnie używać tekstu, aby móc zastosować odpowiednio dużą, czytelną z większej odległości czcionkę.

Niezwykle ważny jest też kąt patrzenia na baner: obserwator widzi treści tekstowe i graficzne z tzw. żabiej perspektywy. Jest ona stosowana w fotografii, np. przy robieniu zdjęć architektury, w celu podkreślenia wielkości i strzelistości budowli. To samo zjawisko można wykorzystać do projektowania banerów portretowych, aby wzmocnić zainteresowanie przekazem reklamowym.

Jeżeli chcesz użyć do promocji swojego brandu i oferty banerów portretowych, zapraszamy do współpracy. Nasze produkty odznaczają się nienagannym wykonaniem, wysokiej jakości materiałami i doskonałymi technicznie wydrukami. Aby z nich skorzystać, wystarczy użyć przyjaznego systemu zamawiania przy wybranym modelu banera.

Wróć