Cover Image

Kiedy warto zaopatrzyć się w namiot reklamowy?

Namiot jest niezbędny do organizacji różnych przedsięwzięć firmowych w plenerze, a często także w przestrzeniach zadaszonych. Jeżeli decyzja o zakupie namiotu już zapadła, to szkoda byłoby nie wykorzystać w pełni jego możliwości ekspozycyjnych. Przynajmniej jedną ścianę warto poświęcić na wydruk z przekazem reklamowym lub promocyjnym.

Namiot reklamowy jest konstrukcją o wielkim potencjale użytkowym i jednocześnie reklamowym. To niezbędny sprzęt w przypadku każdej firmy, która regularnie uczestniczy w imprezach branżowych na otwartym powietrzu. Warto też podkreślić, że z namiotu można z powodzeniem korzystać również w halach targowych.

Schronienie na dobrą i złą pogodę

Podstawową funkcją namiotów, w tym także namiotów reklamowych, jest ochrona przed kaprysami aury. Namiot osłania przed słońcem, deszczem, kurzem i daje poczucie prywatności w czasie rozmów z klientami. W najprostszej postaci, jako dach na metalowym stelażu, daje przede wszystkim osłonę przed słońcem i niewielkimi opadami deszczu. Jeżeli chcemy zapewnić sobie lepszą ochronę przed opadami, ale przede wszystkim przed wiatrem i kurzem, powinniśmy dołożyć przynajmniej jedną ściankę. Optymalne jest oczywiście zastosowanie trzech ścian.

Namiot jest nieoceniony w sytuacji, gdy przebywanie na plenerowym stoisku trwa wiele godzin. Niezależnie od pory roku namiot reklamowy daje osłonę obsłudze stoiska, ale także prezentowanym materiałom reklamowym i produktom. Ma to szczególne znaczenie, gdy oferujemy towary, które nie są odporne na wodę, np. książki, ubrania pieczywo czy elektronikę. Użycie namiotu bardzo ułatwia też degustację napojów i produktów spożywczych: na niewielkiej przestrzeni nie zorganizujesz kawiarni, lecz za to skutecznie osłonisz miejsce przygotowywania kawy i wdawania przekąsek. Jeżeli korzystasz z namiotu ze ściankami bocznymi, to stworzy on też warunki do prowadzenia spotkań z klientami: wystarczy wstawić stół i krzesła.

Namiot jest też niezbędny do zorganizowania punktu medycznego w czasie dużej imprezy plenerowej oraz stanowiska osoby odpowiedzialnej za nagłośnienie imprezy (ochrona obsługi i samego sprzętu). Może być też prowizorycznym magazynem zapasów produktów czy sprzętu w czasie targów, imprez sportowych lub festynów.

Czy namiot w zadaszonej hali ma sens?

Namiot reklamowy, wbrew pierwszemu wrażeniu, jest przydatny nie tylko w czasie eventów na otwartej przestrzeni. Po pierwsze: nie ma żadnych przeciwwskazań technicznych, żeby rozłożyć namiot w zadaszonej hali. Nie będzie konieczne stosowanie linek mocujących, bo nie zachodzi ryzyko podrywania poszycia przez wiatr. Poza tym wszystkie inne funkcje namiotu pozostaną bez zmian. W razie potrzeby można zastosować obciążenie nóg stelaża lub montaż na specjalnie przygotowanej platformie, np. na niskim podeście ze sklejki.

Jeżeli zastosujesz w namiocie ścianki boczne, to skutecznie oddzielisz się od sąsiednich stoisk. Używając wydruków na ściankach, wyeksponujesz swój przekaz reklamowy. Z kolei zadrukowany dach namiotu pozwala zidentyfikować nasze stoisko z galerii czy wyższych kondygnacji obiektów targowych. Ponadto masz szansę zobaczyć swoje logo czy hasło reklamowe na fotografiach i w materiałach wideo, które współcześnie są często rejestrowane z lotu ptaka, dzięki wykorzystaniu dronów.

Jedna, dwie czy trzy ścianki boczne?

Wybierając namiot reklamowy, musimy zdecydować, jak dużo miejsca przeznaczymy pod wydruki. Główną powierzchnią reklamową namiotu są boczne ścianki. Oczywiście nie musimy zadrukowywać wszystkich ścianek. Z drugiej strony szkoda byłoby pozostawić niemal 6 m2 pustego materiału. Niezależnie od tego, ile ścianek wykorzystamy do zadrukowania, mamy zawsze do wyboru dwa warianty: zadrukowanie całej dostępnej powierzchni jednym projektem graficznym lub tworzenie osobnych, autonomicznych wydruków na każdej ze ścianek.

Zanim zdecydujesz, co zrobić ze ściankami, zastanów się nad tym, jaką grafikę umieścić na dachu namiotu. Najprostszym rozwiązaniem jest wydrukowanie logo. Jeżeli dysponujesz wersją projektu złożoną w poziomie, to będzie łatwo umieścić ją na pionowych (bocznych) ściankach dachu. Atrakcyjną powierzchnią jest też górna część dachu namiotu reklamowego, którą można przeznaczyć na większych rozmiarów grafikę. Wynika to z faktu, że nadruk powinien być czytelny z większej odległości: stojąc bezpośrednio przy nim, odbiorca nie będzie w stanie zajrzeć na dach.

Pamiętaj, że ścianki namiotów można zadrukować po wewnętrznej lub zewnętrznej stronie. Umieszczenie wydruku tak, aby był widoczny wewnątrz namiotu, to bardzo dobry sposób na ekspozycję treści reklamowych. Jest szczególnie użyteczny w sytuacji, gdy obchodzenie namiotu przez potencjalnych odbiorców reklamy i klientów jest utrudnione lub wręcz niemożliwe. Dobrze dobrane wydruki mogą zamienić namiot w bardzo atrakcyjną wizualnie konstrukcję reklamową. Prezentuje się ona szczególnie okazale wtedy, gdy wokół jest trochę wolnej przestrzeni – gdy otoczenie namiotu pozwala wyeksponować go ze wszystkich stron.

Trwałe wydruki na poliestrze

Oferowane przez nas namioty mają poszycie wykonane z materiału Polytent Sun 285 g/m². To odporna na przetarcia i rozerwanie tkanina, która powstaje w 100% z poliestru. Ma też podwyższoną odporność na promieniowanie UV (Certyfikat UV Standard 801). Zachowuje wyraziste szczegóły wydruku i nasycone kolory w długich okresach intensywnego użytkowania.

Jeżeli Twoja firma uczestniczy regularnie w wydarzeniach plenerowych, posiadanie namiotu jest absolutną koniecznością. W praktyce najlepiej dysponować kilkoma stelażami namiotów i kilkoma różnymi zestawami dachów i ścian bocznych. Taka konfiguracja pozwala na elastyczne dopasowywanie namiotu do charakteru imprezy, w czasie której będzie wykorzystywany. Jeżeli masz dodatkowe pytania i chcesz bliżej poznać możliwości wykorzystania namiotów do celów reklamowych, zapraszamy do bezpośredniego kontaktu.

Wróć